Search This Blog

Friday, August 6, 2010

Mencari Cinta Ilahi..

Nukilanku..

Ya Allah..Ya Rabbi..
Hati ini merindukanMu..
Diri ini ingin benar bertemu denganMu..
Dalam diri yang penuh keimanan..
Sungguh hati ini khuatir dalam pengabdianku
Banyak kekurangan yang ku lakukan..
Ya Allah aku ingin jadi hambamu yang bertaqwa
Aku ingin jadi hambamu yang terlalu menyintaiMu
Seteguh kasih Rasullulah
Seikhlas kasih Rabiatul Adawiyah
Aku ini hambamu yang lemah
Sering sahaja tersungkur ke lembah hina
Tanpamu semakin lama aku disitu menikmati nikmat yang sebentar
TanpaMu pasti aku dibuai keindahan yang tidak pasti
Aku disedarkan
Alhamdulillah ya Allah
Kau biarkan resahku berlalu pergi
Kau jauhkan aku dari kekufuran

Hati ini sering tertunggu-tunggu
Bilakah kita kan bertemu
Hati ini bertanya
Adakah layak diri ini bersua denganMu
Tetapi itu adalah idamanku selama ini
Bertemu dan melihat dzatMu yang maha agung itu
Melihat yang selama ini bermain dibenak fikiranku
Siapakah penciptaku yang menjadikan diri ini
Yang menciptakan dunia dan alam semesta ini
Bilakah kita akan berjumpa
Ya Allah aku benar-benar ingin bertemu denganMu
Dengan hati ini dan diri ini yang dibaluti dengan keimanan yang teguh
Tanpa ragu-ragu dan kesangsian
Izinkanlah aku ya Allah
Rahmatilah hidupku Ya Allah
Berkatilah hidupku Ya Allah
Jadikanlah aku hambaMu yang bersyukur
Di atas segala nikmat kurniaanMu
Selagi sisa hidup masih ada
Jadikanlah aku seorang hambaMu yang taat setia
Menyegerakan,menyempurnakan,menjalankan segala
Tanggungjawabku terhadapMu agar tiada
Jarak juga tembok yang bakal memisahkan kita
Dikala ini dan  suatu hari yang pasti..
 

No comments:

Post a Comment